
För ett år sedan hade vi en hel del snö och riktigt kallt. Idag är det grått, blött och +6C i Enköping. Jag vet vad jag gillar bäst 🙂
Passa på att njuta av dagarna och inte bara stressa inför jul och nyårshelgerna.
//Lotta

Strängnäs

För ett år sedan hade vi en hel del snö och riktigt kallt. Idag är det grått, blött och +6C i Enköping. Jag vet vad jag gillar bäst 🙂
Passa på att njuta av dagarna och inte bara stressa inför jul och nyårshelgerna.
//Lotta

Denna och fler bilder från söndagens arbetsdag/städdag finns under foton 2011.
Så var det dags att genomföra höstens arbetsdagsuppgifter. Detta kommer att genomföras
Samling 09.00 mitt i byn, dvs uppe vid brevlådorna.
Vi räknar med att hålla på till 13.00. Föreningen bjuder på kaffe & macka.
Vi ska bl.a.
Ta med lämpliga redskap!
Avgiftsbefrielse för de medlemmar som deltar i vid någon/alltså en av ovannämnda arbetsdagar. Se till att ni blir avprickade hos arbetsledaren.
De som ej kan delta vid någon av de två arbetsdagarna sätter in 300 kronor på Samfällighetens bankgirokonto eller direkt på samfällighetens bankkonto i Handelsbanken för att täcka inköp av arbetsuppgifter. Kontouppgifter finns i utskicket ni fått via e-post.
Välkomna med din arbetsinsats eller avgiften 300:-
//Roland
Ps.
Höstens arbetsdagar kommer vi att ha söndagen den 16 oktober och lördagen den 22 oktober. Separat kallelse och med arbetsuppgiftinformation kommer.
Boka fredagen den 21 oktober kl 16.00 för förrättningsmöte. Mötet hålls i Aspö Bygdegård och lantmäteriförrättaren Björn Eriksson kommer inom de närmaste veckorna att skicka ut en separat kallelse.
Nu har vi fått en ny tomträttskarta
Stämmoprotokollet från årsmötet finns att läsa under länken föreningsdokument. Du kan även hitta det nedanför detta.
Höst
Den nakna träden står omkring ditt hus
och släppa in himmel och luft utan ända,
de nakna träden stiga ned till stranden
och spegla sig i vattnet.
Än leker ett barn i höstens gråa rök
och en flicka går med blommor i handen
och vid himlaranden
flyga vita silvervita fåglar upp.
~Edith Södergran

Nya bilder från Säbyviken som Lena skickat. Du hittar dem under foton 2011.
Hej, vill ni få besked om när vi uppdaterat vår hemsida. Prenumerera på vårt RSS flöde, du hittar länken i menyn ovanför. Om du vill få e-post när sidan uppdaterats meddela mig på web@krakvilan.se
This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.